کلاس درس

وبلاگ آموزشی و تربیتی

کلاس درس

وبلاگ آموزشی و تربیتی

کارهای هنری با زیپ

نمونه هایی زیباازکارهای هنری بازیپ !




 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعکس، کد موسیقی، روزگذر دات کام http://roozgozar.com










 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعکس، کد موسیقی، روزگذر دات کام http://roozgozar.com




 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعکس، کد موسیقی، روزگذر دات کام http://roozgozar.com



 


ادامه مطلب ...

داستان کوتاه برای درس تفکر و پژوهش


آینه و نقره

( از کتاب افسانه ها 1 داستان های فلسفی جهان ترجمه: ترانه ی وفایی نشر " او " )

آغاز داستان:  روزی کودکی از پدرش پرسید : پدر نقره چیست؟

پدر درنگ کرد  و سپس تکه شیشه ای معمولی را برداشت و در برابر چشمان فرزند گرفت. پدر گفت : نگاه کن!

از ورای شیشه فرزند توانست پدرش را ، مردمی را که از خیابان می گذشتند و رفت و آمد درشکه ها را ببیند.

سپس پدر با رنگ نقره ای یک طرف شیشه را رنگ زد تا به شکل آینه درآمد.

حالا نگاه کن فرزند!

در آینه کودک فقط توانست  چهره ی خودش را ببیند.

پس پدر گفت : این هم وسوسه ی نقره که تو را به هیچ چیز جز دیدن خودت رهنمون نمی گرداند.

**** همکار گرامی در کلاس آموزش تفکر این داستان خوانده شده و حالا دانش آموزان به بحث پیرامون سوالات خو دمی پردازند و شما نیز به طور غیر مستقیم هدایت بحث را خواهید داشت. مطلب زیر فقط جهت اطلاع شماست به هیچ وجه آن را در کلاس مطرح نسازید.

*** در کارگاه تفکر امروز!! پیام داستان روشن است ، ثروت ما را به خودخواهی رهنمون می کند و ما را وا می دارد تا به جز خود را نبینیم! اما آیا این فقط ثروتمندانند که خودخواهند ؟؟؟؟؟!!!!!

 

 

تبر دزد ( قرن 4 پیش از میلاد ، حکایتی چینی منسوب به لیه یو کو )

( از کتاب افسانه ها 1 داستان های فلسفی جهان ترجمه: ترانه ی وفایی نشر " او " )

دهقانی تبرش را پیدا نمی کرد. به پسر همسایه شک کرد. او را زیر نظر داشت. رفتار پسرک عینا شبیه رفتار یک تبر دزد بود. حتی چهره اش هم چهره ی یک تبر دزد بود. حرف هایی که می زد چیزی  جز حرف های یک تبردزد نبود. تمامی حالت ها و رفتارهایش نشان از یک مرد تبر دزد داشت!

تا آن که به طور اتفاقی هنگام جا به جا کردن دسته ای چوب ، تبرش را پیدا کرد. روز بعد وقتی پسر همسایه را نگاه می کرد هیچ نشانه ای خاص، در رفتارش و نه در حالتش نمی دید که گواه بر تبردزدی او باشد!

*** در کارگاه تفکر امروز !! از پیش داوری بپرهیزیم

                                   با شتاب قضاوت نکنیم.

 پیش آمده که به شخصی سوء ظن داشته باشیم و بعد متوجه شوید که اشتباه کرده اید ؟                               

برچسب مصرف انرژی چیست ؟

برچسب مصرف انرژی چیست؟

امروزه برچسب انرژی بر روی یخچال، لباسشویی، فریزر و... نصب می شود و دارای قسمت های مختلفی است که هر قسمت نمایانگر اطلاعاتی است این اطلاعات با توجه به شکل زیر تشریح می گردد. سه قسمت اولیه برچسب انرژی به شرح شکل به ترتیب نشانگر علامت تجاری سازنده، نام سازنده و مدل (Type) دستگاه می باشد.

قسمت چهار برچسب انرژی دستگاه از هفت حرف لاتین A تا G درجه بندی شده است که دقت به آن حائز اهمیت است؛ بطوری که حرف A نشانگر میزان بازدهی بالا و حرف G نشانگر بازدهی پایین دستگاه است. پس هر چه رتبه دستگاه مورد خریداری شده بیشتر باشد، یعنی بطرف A سوق پیدا کند کارایی آن نسبت انرژی که مصرف می کند بیشتر است. ستون های بعدی معرف مشخصات فنی دستگاه از قبیل ظرفیت، میزان مصرف انرژی الکتریکی، میزان صدای تولید شده و... می باشد.


توضیح  :

رده انرژی (A-B)    : با صرفه جویی زیاد

رده انرژی(C-D   : با صرفه جویی متوسط

 رده انرژی(E-F)     : صرفه جویی کم

 رده انرژی(G)        : فاقد صرفه جویی


نگاه اجمالی به فلسفه آموزش و پرورش

 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعکس، کد موسیقی، روزگذر دات کام http://roozgozar.com




فلسفه از دیدگاه بزرگان و نظرات تربیتی آنان 

افلاطون فلسفه را کوششی برای رسیدن به روشنایی بودن می داند و آن را روبروی سفسطه می گذارد پناه بردن به تاریکی نبودن است

ارسطو فلسفه را در جستجو نخستین اصل ها و علت می داند .

کانت فلسفه را کوششی برای شناختن خاستگاه و ماهیت شناسایی و همچنین حدود آن و رابطه مقاصد ذاتی خرد انسان با هرگونه شناسایی می داند .

نیچه فلسفه آفریدن ارزش نواست پیروان دبستان تحلیل فلسفه منطقی (برتراند ؛ راسل ) کار فلسفه را روشنگری مفهوم ها از راه تحلیل ان هامی داند

کارل یا سپرس کار فلسفه روشنگری و بیداری انسان می داند .

واژه فلسفه از فیلوو سوفیا به معنی دوستداری و دانایی و خواستگاه فلسفه عشق و مقصد آن تفاوت علم و فلسفه: دریافت علمی در حد رابطه نمود ها باقی می ماند و از آن فراتر نمی رود و مقصد علم دستیابی به توانایی پیش بینی کردن رویدادها و تاثیر در جریان پیشامد ها و حتی پدید آوردن آنها .

افلاطون تفاوت علم را دیالکتیک می نامد 1) علم زیاد از زیر نهاد (فرضیه آغاز می کند و به شناختن آن کاری ندارد به سوی نتیجه آن می رود و تنها فلسفه است که در جستجوی شناسایی ذات و حقیقت چیزهاست . آموزش سپردن دانستنی ها به دیگران و آموزش حقیقتی برای آن است که توانای فهمیدن به کار آید .

بر دوش شکوفاندن و به کار آوردن توانایی های درونی و استعدادهای طبیعی و تلاشی طبیعت و نیروی درونی باید اصل شود.

تفاوت آموزش و پرورش 1) تکیه بر فعالیت های آزاد یا تکیه بر اطاعت بی چون و چرا 2) احترام به طبیعت آدمی و یا نادیده گرفتن آن .

تربیت حقیقی : کشاندن آدمی به سوی ارزشهای والای انسانی چنانچه ارزش ها را بفهمد بپذیرد دوست بدارد و کار آورد.

هکل فلسفه همان تاریخ فلسفه است . اولین گزارش مال افلاطون است که به سنجش بنیادی پرداخته .

اهمیت فلسفه مصر در قلمرو و فرهنگ ایران در زمینه دین و اخلاق بوده

چهار هنر اخلاقی دادگری دانایی جرات و خویشتنداری با نام سقراط و افلاطون همراهند فلسفه تربیت با افلاطون آغاز گردید


ادامه مطلب ...